קידום ממומן בגוגל הוא ההליך בו אתם משלמים לגוגל, במודל של PPC, על מנת להציג את המודעות במקומות אטרקטיביים ולהזרים תנועה לאתר שלכם ללא תלות בתוצאות האורגניות.
מי שמחזיק באתר אינטרנט למטרות מסחריות בוודאי מבין שיש צורך בתנועה רבה של גולשים אשר תגיע לאתר. אם האתר לא ייהנה מתנועת גולשים לא תוכלו להשיג את מטרותיו, בין אם האתר לצורך מיתוג, ביצוע מכירות או מטרה אחרת. לכן בעלי האתרים צריכים להשקיע בפרסום האתר.
ישנן אפשרויות שונות לפרסום האתר, קידום ממומן בגוגל הוא אחת מן האפשרויות שעומדות בפניכם. לא סתם אפשרות, אלא גם אפשרות טובה ויעילה.
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, לפחות בישראל ובעולם המערבי כולו. מידי יום מתבצעים בו אינספור חיפושים ובהתאם לחיפושים גוגל מפנה אל האתרים הרלוונטיים.
קידום ממומן בגוגל חושף אתכם בפני הגולשים המחפשים בגוגל ומגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם.
למה צריך קידום בגוגל ?
בוודאי שמתם לב שעבור כל חיפוש שאתם מריצים בגוגל ישנן תוצאות רבות, דפים על גבי דפים של תוצאות. זה לא מפתיע בהתחשב בכמות המידע והאתרים שיש באינטרנט. ובכל רגע שעובר מתווספים עוד כמה אתרי אינטרנט.
רובנו המוחלט מוצא את מבוקשו בשורה הראשונה של תוצאות החיפוש, או לכל היותר בעמוד הראשון. על פי הסטטיסטיקות שמספקת חברת גוגל, מעטים הם האנשים שעוברים לדף השני של תוצאות אחרות, ועוד פחות לדפים אשר אחריו.
אך עכשיו כאשר אתם מעוניינים שגולשים יכנסו אל האתר שלכם אתם פתאום קולטים שאתם לא בראש תוצאות החיפוש, אלא הרחק בדף החמישי והלא רלוונטי. והדבר בהחלט משפיע על התנועה באתר.
זה בטח מעלה לכם את התהיות כיצד גוגל קובעת את סדר התוצאות בדף החיפוש ומה אפשר לעשות בשביל להופיע בראש דף. מייד נדבר גם על זה, אבל נכון לעכשיו קידום ממומן בגוגל יכול לפתור לכם את הבעיה ולהתחיל להזרים תנועה אל האתר שלכם.
קידום ממומן בגוגל כיצד זה עובד
לגוגל ישנה שיטת דירוג המשפיעה על מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש, פרסום ממומן בגוגל נועד לעקוף את השיטה ולהקפיץ את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש.
אם חיפשתם היום בגוגל וראיתם בראש הדף כמה תוצאות ולידן המילה AD, אלו הן מודעות בתשלום, כלומר תוצאה של קידום ממומן בגוגל. הן מופיעות בראש תוצאות החיפוש וזאת ללא תלות בדירוג האתר.
פרסום ממומן בגוגל גם הוא מתבסס על מילות החיפוש, על מנת להבטיח שהמודעה שלכם תהיה רלוונטית עבור הגולשים. כאשר בונים את הקמפיין, בין היתר מגדירים את מילות המפתח. כאשר הגולשים יחפשו את אותן מילון מפתח הם יראו את המודעה שלכם אשר תואמת לחיפוש שהריצו.
המפרסמים משלמים רק כאשר הגולש מקליק על הקישור במודעה והתשלום הוא לפי שיטה של בידים, סוג של מכרז בו אתם מציעים כמה תרצו לשלם עבור כל הקלקה.
בדומה לאופן שבו גוגל מדרגת אתרים, היא מדרגת גם מודעות (ADRANK). הסיבה לכך היא שגוגל ממש רוצה שילחצו על המודעות מכיוון שאתם משלמים רק עבור הקלקות ולא על צפייה במודעה. לכן חשוב לגוגל שתקליקו על המודעה.
המערכת של גוגל עורכת חישובים שונים אשר מצד אחד לוקחים את התשלום שהצעתם בביד, ואת המשתנים השונים של המודע.
למי מתאים קידום ממומן בגוגל
ברמת העיקרון ניתן להגיד שפרסום ממומן בגוגל מתאים לכל עסק, אך כדאי לעשות שיקולים של עלות מול תועלת ולוודא שזוהי הדרך האופטימלית עבורכם. קידום ממומן בגוגל יכול להתאים מאוד לאתרי אינטרנט חדשים שאינם יכולים להרשות לעצמם להיות תלויים אך ורק בקידום האורגני.
גם עסקים זמניים, כמו למשל פסטיבל שרוצים לקדם ולמכור כרטיסים. בתום הפסטיבל לא יהיה עוד צורך באתר ולכן אין צרוך להשקיע בקידום אורגני.
אך מצד שני ישנם עסקים אשר משתמשים בערוץ זה באופן קבוע ועבורכם זהו ערוץ שיווק אשר מצדיק את עצמו מבחינה כלכלית, כלומר בתנאי שההכנסה המתקבלת מהלקוח גוברת על עלות הגיוס של הלקוח.
אפשרויות קידום נוספות בגוגל
קידום ממומן בגוגל הוא לא רק קידום בתוצאות החיפוש. גוגל מציע אפשרויות נוספות כמו קידום ביוטיוב (להזכירכם יוטיוב נמצאת היום בבעלות גוגל), מודעות שופינג המתאימות למוצרים, ומודעות ADSENSE אשר מופיעות באתרי אינטרנט שונים.
לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה ואת הצורה הנכונה להשתמש בה. האפשרויות השונות יכולות להתאים למטרות שונות ולהגיע לקהלים שונים.
על מנת למקסם את התוצאות מומלץ לעבוד עם מי שמתמחה ב פרסום בגוגל ויודע להשיג את המיטב מתוצאות הפרסום שלכם, באמצעות תכנון נכון של הקמפיין ובחירה נכונה של מילות המפתח.
קידום ממומן בגוגל לעומת קידום אורגני
כאשר מדברים על קידום ממומן בגוגל, חשוב גם להבין מהו קידום אורגני. זוכרים שהבטחנו בהתחלה שנדבר על האופן שבו גוגל מחליטה כיצד למקם את האתרים השונים בתוצאות החיפוש, ובכן זהו הזמן לדבר על הנקודה הזו.
לגוגל יש אלוגריתם מורכב אשר מדרג את איכות האתר שלכם, ובמקביל היא מבצעת שיקולים שונים הקשורים לחיפוש עצמו, כמו למשל התאמת האתר למילות החיפוש והתאמה גאוגרפית.
אם חיפשתם משלוחי פיצה, גוגל ידע להציג לכם פיצריות בסביבת המגורים שלכם. קידום אורגני הוא דבר חשוב, הוא נועד לשפר את דירוג האיכות של האתר שלכם ולקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש.
ישנם אינספור של משתנים המשפיעים על הדירוג ומדובר בעבודה רבה. לא רק שמדובר בעבודה רבה היא נמשכת זמן רב; למעשה היא לעולם לא נגמרת, אך תוצאות עלולות להגיע רק לאחר מספר חודשים בהם אתם משקיעים משאבים בקידום.
מבחינה עסקית אינכם יכולים לחכות לתוצאות ולכן עסקים בוחרים היום בקידום ממומן בגוגל. בעבר היה מקובל לקדם את האתר גם בפרסום ממומן וגם בקידום אורגני, אך היום נוכל לראות אתרי אינטרנט רבים אשר בחור להתמקד אך ורק בפרסום ממומן בגוגל.
קידום בגוגל לעומת אפשרויות אחרות
גוגל הוא מנוע החיפוש הדומיננטי ביותר וכלי יעיל מאוד. אך כדאי לזכור שפרסום ממומן בגוגל הוא לא האפשרות היחידה לפרסום ברשת ובהחלט ישנן אפשרויות אחרות אשר עומדות בפניכם.
מנועי החיפוש האחרים קצת פחות רלוונטיים לשוק הישראלי, אך בהחלט ניתן לבצע קידום ברשתות החברתיות כמו למשל פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ואחרות.
רשתות חברתיות אלו מציעות לכם אפשרויות טרגוט מעולות ובהחלט יש להן יתרונות. אך יש להן גם עלויות שונות והן דורשות קמפיין מורכב יותר. אך זוהי בהחלט אפשרות שכדאי לכם לשקול.
מודל התשלום של פרסום בגוגל
לסיכום, קידום ממומן בגוגל מביא תוצאות מהירות ומביא תנועה של גולשים לאתר שלכם. זהו פתרון טוב אשר כדאי להיעזר בו. אך חשוב לזכור שאתם מעוניינים בהגדלת שיעור ההמרה; לשם כך אתם זקוקים לתנועה איכותית של גולשים.
אם תיעזרו במומחים ל פרסום ממומן בגוגל תוכלו להשיג תוצאות טובות עבור תקציב הפרסום שלכם. אם השקעתם באתר אינטרנט אתם חייבים לקדם אותו על מנת להשיג את מטרות האתר.