אין צורך שנסביר לכם את החשיבות של קידום אתרים. בתור בעלי אתרים, ובמיוחד כאשר מדובר באתר שזה עתה עלה לאוויר, אתם בוודאי מבינים את הצורך בטראפיק.
מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, הם אלו המביאים לכם את הטראפיק לאתר. אתם שואלים כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל מכיוון שהאתר שלכם צמא לתנועה.
לאחר שהשקעתם באתר, כל יום שאינכם מקבלים את תנועת הגולשים שלה אתם מצפים הוא יום מבוזבז.
אף אחד לא נחשף לתכנים, למוצרים ולשירותים שלכם והדבר יוצר תסכול. אתם מבינים את הצורך בקידום האתר, אבל אתם זקוקים לתוצאות מהירות.
אם העליתם את האתר לאוויר ואתם רואים מספר כניסות אפסי, אל תתייאשו. יש להשקיע בקידום אתרים.
כאשר אתר חדש עולה לאוויר, הוא כמו עסק הנמצא במקום ללא כביש גישה וללא שילוט המפנה אליו. וכך אין לו לקוחות.
מקדם האתרים מטפל ב“שילוט“ ובכביש הגישה. וכאשר התשתיות הללו קיימות הגולשים מתחילים להגיע.
אז כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?
לפעמים קשה לענות על השאלה כמה זמן לוקח לקדם אתר. אנחנו מבינים שהייתם רוצים שננקוב בפרק זמן מוגדר וקבוע, אבל בפועל אין תשובה חד משמעית לשאלה כמה זמן לוקח לקדם אתר.
מדובר בתהליך הלוקח זמן וישנם גורמים שונים אשר יכולים להשפיע על קצב ההצלחה. בין הגורמים המשפיעים ניתן לציין את מיומנות מקדם האתרים ואת רמת התחרות בתחום.
אם ישנה תחרות גדולה בתחום ואתרים רבים המנסים לקדם את מילות המפתח, יש צורך בעבודה רבה על מנת לקדם את האתר. לעומת זאת נישות מיוחדות יכולות להיות קלות ומהירות.
מומחה לקידום אתרים אשר יודע לבצע עבודה יסודית ויש לו את כל הכלים לעשות זאת, יכול להשיג תוצאות מהירות יותר מאחרים.
לצורך הדוגמה במסגרת עבודות קידום האתר נהוג להשתמש בקישורים חיצוניים. אם למקדם ישנו מערך אתרים איכותי ממנו הוא יכול להוציא קישורים איכותיים, הדבר יכול להאיץ את התהליך.
קידום אתר בגוגל – תהליכי עבודה
בדרך כלל תהליך קידום אתר במנועי חיפוש נעשה במסגרת חוזה קידום אתרים לפרק זמן של מספר חודשים.
במסגרת החוזה קובעים את ביטוי הקידום, כאשר היעד הוא להשיג כמות מסוימת במקומות הראשונים.
האם זה אומר שתחכו חצי שנה עד שתקבלו טראפיק? ממש לא.
תוצאות ראשונות יכולות להגיע תוך מספר ימים וככל שהזמן עובר והעבודה נמשכת כך תרגישו שיפור בתוצאות.
זהו גם הזמן לדבר על קידום אורגני לעומת קידום ממומן בגוגל.
כל העבודה הממושכת שאנו מדברים עלייה נעשית במסגרת קידום אתרים אורגני.
כך אנו משפרים את דירוג האתר והסמכות שלו וגורמים לגוגל להציג אותו בראש תוצאות החיפוש. זהו תהליך הדורש זמן.
לעומת זאת מקדמי אתרים יכולים להשתמש גם בקידום ממומן. הכוונה היא להרצת קמפיין מודעות בתשלום במנוע החיפוש.
באמצעות בחירה של מילות חיפוש מתאימות נוכל להבטיח כי האתר שלכם יופיע במודעות אשר בראש תוצאות החיפוש.
ולא רק במנוע החיפוש, ניתן גם לקדם את האתר באמצעות רשתות חברתיות.
קידום ממומן באמצעות קמפיינים הוא אינו תחליף לקידום אורגני, אך זהו עשוי להיות פתרון המביא לכם תוצאות מידיות.
עד כמה מידיות? אם הקמפיין תוכנן טוב, התוצאות יגיעו תוך דקות מהעלאת הקמפיין לאוויר.
בדרך כלל מעלים קמפיין, בוחנים את התוצאות ולאחר מכן מבצעים אופטימיזציה לצורך שיפור התוצאות.
החיסרון של קידום ממומן הוא שברגע שהקמפיין מסתיים הטראפיק יורד. זוהי הסיבה מדוע קידום אתרים ממומן אינו מהווה תחליף לקידום אורגני.
גורמים היכולים להשפיע לרעה על קידום האתר
השאלה כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל מושפעת לא רק מהרמה המקצועית של מקדם האתרים, אלא מנקודת הפתיחה של האתר.
האתר הוא חומר הגלם של מקדם האתרים, ולא כל אתר מגיע באותה נקודת פתיחה.
יתכן שמדובר באתר שכבר קיים תקופה מסוימת, ואולי אף נעשתה בו עבודת קידום בעבר.
אולי עבודת הקידום לא הייתה מושלמת, אולי נעשו כמה טעויות. או שהנושא הוזנח ולאורך זמן האתר איבד את היתרונות בתחרות.
במקרה שכזה למקדם האתרים יש תשתית שהוא יכול לעבוד איתה וכך ניתן להשיג תוצאות מהירות יותר.
מקרים אחרים יכולים להיות של אתרים חדשים, אתרים שמעולם לא בוצעה בהם עבודת קידום ואתרים הדורשים עבודה יסודית על האתר עצמו. תהליך זה יכול להיות ממושך יותר.
אתן לכם דוגמה – ישנם פקטורים שונים המשפיעים על קידום האתר, כמו למשל מהירות האתר ותקינות האתר.
יתכן שבאתר הקיים ישנם לינקים מתים, באגים שונים או תמונות לא אופטימליות.
אלו ישפיעו לרעה על מהירות האתר (ודברים נוספים) ויפגעו בקידום הכללי. ככל שנדרשת יותר עבודה על האתר עצמו, כך גם נדרש יותר זמן.
גם ענישה קודמת של גוגל יכולה להשפיע לרעה על קידום האתר ולגזול יותר זמן.
ענישה היא בדרך כלל תוצאה של האלגוריתם, אך בהחלט יתכנו גם מקרים של ענישה ידנית שבוצעה על ידי עובדי גוגל במידה והם זיהו משהו חריג.
דוגמה לפעולות שיכולות להביא לענישה הפוגעת בדירוג האתר היא קנייה מוגזמת של קישורים בזמן קצר או קישורים נסתרים באתר (קישורים בצבע הרקע).
היזהרו ממבטיחי הנסים והנפלאות
אם פניתם לחברת קידום אתרים ושמעתם את התשובה המעצבנת וההסברים הרגילים… קידום אתר זה תהליך… זה לוקח זמן… צריך סבלנות… זה תלוי…
יתכן שתחפשו מקדם אתרים אחר ותתלהבו מזה שמבטיח לכם נסים ונפלאות ותוצאות מהירות תוך כמה ימים. האמת שאין דבר כזה!
ישנם מקדמי אתרים המשתמשים בטקטיקות מוגזמות אשר נועדו לערוך מניפולציות על אלגוריתם החיפוש ובכך לשפר את דירוג האתר במהירות שיא.
בסופו של דבר מנוע החיפוש מגלה הכל ומזהה את המניפולציות.
לא רק שזה לא יביא לכם תוצאות מהירות, זה יביא לכם את אותה הענישה של גוגל שעליה דיברנו.
כתוצאה מכך הליך קידום האתר ידרוש זמן ארוך יותר ומשאבים רבים יותר.
האם כדאי לקדם את האתר לבד?
אולי זו קצת סטייה מהנושא, אבל יתכן שזה דבר שאתם שוקלים לעשות בעצמכם.
זמן זה בטוח לא יחסוך לכם. אתם תצטרכו להשקיע זמן בלימוד הנושא וסביר להניח שגם תעשו כמה טעויות בדרך.
האנשים העוסקים בקידום אתרים השקיעו זמן רב בלמידת הנושא. לא כל מה שהם יודעים זה משהו שהם למדו באיזה קורס.
מכיוון שגוגל לא מפרסמת כיצד האלגוריתם שלה עובד מקדמי האתרים תמיד עוסקים בתהליך של למידה. כך שהניסיון שלהם הוא בעל ערך.
כמו כן גוגל מכניסה שינויים כל הזמן באלגוריתם והתחום תמיד מתחדש.
באינטרנט ישנם הרבה אתרים ומאמרים העוסקים בקידום אתרים. תוכלו ללמוד בהם על הנושא ולקבל טיפים טובים.
אך האמת שעד היום לא מצאנו שום מאמר שמלמד את הנושא מא‘ עד ת‘.
בשום מקום לא תמצאו תשובות לכל השאלות הטכניות שצפויות להתעורר במהלך התהליך.
כבעלי עסקים, אנו מניחים שהזמן שלכם מוגבל. עדיף שתשקיעו בפיתוח עסקי ותתנו למומחים לקידום אתרים לעשות את מה שהם טובים בו.
המלצה אחרונה לקידום מהיר
לא השארנו איזה שפן בכובע ואנו לא הולכים לספר לכם שיש לנו דרך לקדם את האתר שלכם תוך שבוע. אנו עומדים מאחורי המילים שלנו – זהו הליך שלוקח חודשים.
אך בכל זאת ניתן לכם המלצה שתמנע בזבוז זמן. חשוב מאוד שתערבו מקדם אתרים כבר בשלבים הראשונים של הקמת האתר.
אם חשבתם שקודם בונים אתר וכאשר העבודה מסתיימת מחפשים מישהו שיקדם אותו… בפועל זו לא בדיוק הפרקטיקה הנכונה.
ישנם פרטים רבים שצריך לקחת בחשבון כבר בשלבים הראשונים.
למשל האם ידעתם שחבילת האחסון שאתם רוכשים משפיעה על הקידום?
חבילות אחסון זולות ולא מתאימות, פוגעות במהירות האתר. ופגיעה במהירות האתר מגלגלת את האתר למטה בתוצאות החיפוש. זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות.
דברים נוספים שיכולים להשפיע הם הדומיין, הרספונסיביות של האתר, השמירה על הפרטיות, מפת האתר, תמונות האתר ואפילו התכנים שבו.
בוני אתרים בדרך כלל מודעים לנושאים הללו, במידה והם מקצוענים. אך בכל זאת יש גבול לרמת הידע שלהם.
זה כמו שרופא המשפחה יודע על הלב, אך הוא עדיין אינו קרדיולוג.
לכן על מנת לא לבזבז זמן יקר, ערבו מקדמי אתרים כבר בשלבים הראשונים.
לסיכום
אתם לא רוצים לדעת כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל. אתם רוצים לדעת כמה זמן לוקח לקדם את האתר שלכם.
הדרך הכי טובה היא לפנות לחברת קידום אתרים אשר תוכל לבחון את האתר ולתת לכם הערכה מדויקת יותר הרלוונטית לאתר שאותו תרצו לקדם.
חשוב גם להבין שקידום אתר הוא אינו פעולה חד פעמית. אנו הישראלים אוהבים את המושג ’זבנג וגמרנו‘ אבל בפועל אף פעם אין דבר כזה.
באותו האופן שאתם משקיעים בקידום האתר, גם המתחרים שלכם מקדמים את האתר שלהם.
כך שגם אם הגעתם למקומות הראשונים בגוגל עבור ביטויי חיפוש מסוימים, אם לא תמשיכו להשקיע בקידום האתר אתם יכולים במשך זמן להתדרדר לאחור במיקום.
ושוב פעם, זה תלוי ברמת התחרות הקיימת ובמשאבים שהמתחרים שלכם ישקיעו.
לאחר שאתר הגיע למקום טוב בגוגל הוא לא ידחק משם כל בקלות, אלא אם כן תעשו טעויות קריטיות.
אך אם שכנעתם את גוגל כי מדובר באתר סמכותי, אם גוגל רואים שהגולשים מגיעים אל האתר ואינם נוטשים אותו באופן מיידי ואם האתר שומר על סטנדרטים של איכות, אין סיבה שהדירוג שלו יפגע.