תנועה אורגנית זו תנועה שמגיעה באופן טבעי מרשת החיפוש של גוגל. כדי לנתב כמה שיותר תנועה אורגנית לאתר שלכם אתם צריכים לחקור ולמצוא מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם ולקדם אותם בסבלנות ועבודה קשה כדי לדרג את הדפים שלכם במקומות גבוהים בגוגל.
אסטרטגיה נכונה לקידום אורגני יכולה להיות ההשקעה הכי טובה שתעשו עבור האתר שלכם. בפרסום בתשלום התוצאות יהיו מיידיות אך הקידום האורגני עובד בצורה יותר איטית, אבל כשתגיעו לדירוג טוב במילים רלוונטיות לעסק שלכם תקבלו טראפיק יקר ערך ששווה ללקוחות משלמים.
הכנתי עבורכם 8 טיפים שיעזור לכם להגביר את התנועה האורגנית באתר:
1. להשתמש במילות מפתח מסוג לונג טייל
מילות מפתח עם זנב ארוך הן שילוב של שלושה-ארבעה מילים ומעלה, למשל: "פתרונות אבטחה לאתרי וורדפרס". קידום של מילות זנב ארוך יעיל מכיוון שהמילה עצמה ממוקדת יותר מנושא כללי וקידום של מילה ממוקדת יותר יעלה את אחוז ההמרה שמגיע מהטראפיק האורגני.
למשל: אם גולשים ייכנסו לאתר שלי לאחר שחיפשו בגוגל את המילה "אינסטלטור" הסיכוי שישאירו פרטים נמוך יותר מאשר גולשים שהגיעו לאתר שלי לאחר שחיפשו בגוגל "אינסטלטור בבאר שבע". שימוש במילות לונג טייל יניב תנועה אורגנית ממוקדת.
2. לבצע פעולות SEO On Site
מלבד יצירה של תוכן איכותי, כדי לקדם את האתר עליכם לבצע אופטימיזציה של הדפים באתר למנועי החיפוש.
כדי לסייע לקידום האתר תצטרכו להוסיף לפוסטים ולעמודים באתר Meta Title ו-Meta Description, להוסיף לתמונות תגית Alt, לסדרת את הכותרות בדפים, לשפר את מהירות האתר ובאופן כללי לבצע פעולות שיאפשרו לגולשים לנווט באתר שלכם בקלות ולצרוך את התוכן שלכם בלי בעיה.
כדי לבצע פעולות אופטימיזציה בקלות באתרי וורדפרס מומלץ להשתמש בתוסף Yoast SEO.
3. לערוך תוכן ישן ולא רלוונטי
תוכן מיושן באתר לא ממלא את מטרתו העיקרית – לתת ערך לגולשים. כשהרובוט של גוגל שסורק את הדפים ומדרג אותם פוגש בתוכן ישן, לא רלוונטי ושאחוז הנטישה בדף שלו גבוה הוא לא יקדם את מילות המפתח במאמר ולעיתים גם ירחיק אתכם מספר מקומות אחורה בדירוג.
הסיבה לכך היא שמנועי החיפוש קוראים את נתוני העמוד במהלך הסריקה ויכולים להכריע אם הוא רלוונטי או לא.
עריכת תוכן ישן ולא רלוונטי תעזור לכם לייצר תוכן חדש בעזרת התוכן הישן ולהרוויח את הדירוג במנועי החיפוש עבור דפים שהיו אמורים להימחק או לא להיות מדורגים.
4. לפרסם מאמרים באתרים אחרים
פרסום מאמרים באתרים אחרים ולהפך יכול לעזור לכם במאמצי השיווק האורגני לאתר שלכם.
כשאתם מפרסמים מאמר באתר אחר מאותה הנישה, אתם נתפסים באופן סמכותי כמומחים בתחום שלכם ואתם יכולים לקבל קישור במאמר לאתר שלכם מה שמראה לגוגל שהאתר שלכם סמכותי ורלוונטי בנישה.
בנוסף, כשאתם מפרסמים לינק שלכם במאמר באתר אחר אתם גם יכולים לקבל טראפיק שנכנס לאתר שבו פרסמתם ולחץ על הלינק כדי לעבור לאתר שלכם, מה שמגביר את הסמכות של האתר שלכם בעיני גוגל.
כשבעל אתר מפרסם מאמר בבלוג שלכם אתם מקבלים תוכן חדשני וענייני לאתר ובתמורה הוא מקבל ממכם קישור. Win Win לשני הצדדים.
5. לבנות ערוץ יוטיוב ולהטמיע באתר
אסטרטגיית התוכן הדיגיטלי שלכם לא צריכה להיעצר ביצירה תוכן לאתר, אתם יכולים לייצר תוכן לפורמטים שונים כולל אודיו או וידאו.
סרטוני YouTube יכולים להגיע לקהל נוסף ולמשוך מנויים חדשים לערוץ וטראפיק יקר ערך.
בנוסף, הטמעה של סרטון יוטיוב באתר שלכם בדף תוכן תואם יחזק את הדף ואת הקידום האורגני שלו מכיוון שגוגל אוהב בעלי אתרים שעושים שימוש בתוכן מעורב (טקסט, תמונות, סרטונים, גרפים ועוד).
6. להשתמש ברשתות החברתיות כדי להפיץ תוכן
שיתוף תוכן בפלטפורמות של מדיה חברתית היא שיטה מעולה לשיווק התוכן שלכם. צרו קשר עם מבקרים בדף, ענו על שאלות בדף הפייסבוק והגיבו חזרה לגולשים שהגיבו בפוסטים שלכם.
אתם יכולים לפרסם את התוכן שלכם בקהילות רלוונטיות בפייסבוק ולינקדאין. וודאו שאתם מקיים אינטגרקאציות עם העוקבים שלכם ברשתות החברתיות השונות כדי לבנות איתם קשר של אמון ולבסוף להפוך אותם ללקוחות משלמים.
7. לקנות לינקים
אחת הדרכים היעילות ביותר לקדם מילות מפתח ברשת החיפוש של גוגל היא לקנות לינקים מאתרים סמכותיים. ברגע שאתם משלמים לאתר סמכותי בנישה שלכם עם דירוג גבוה ומוציאים לינק לדף באתר שלכם מתוך מילת מפתח במאמר, הרובוט של גוגל מסיק מכך שהדף שהפניתם אליו רלוונטי למילת המפתח הזו והוא יקדם אותו בתוצאות החיפוש.
לפני שאתם מתחילים במסע רכש מומלץ לבדוק בכלי Ahrefs את האתרים הפוטנציאליים מהם אתם רוצים לרכוש קישורים ולהתמקד בנתונים: DR – דירוג הדומיין, כמות תנועה אורגנית וכמות המילים שמקודמות בצורה אורגנית.
8. לקדם את התוכן בצורה ממומנת
בדרך הזאת אמנם תצטרכו להשקיע תקציב כדי לקדם את הפוסטים באתר שלכם בקידום ממומן.
הפצת תוכן בצורה ממומנת תגרום לקוראים חדשים להיחשף אליו, לקרוא אותו ולהשתמש בו וכך גוגל יסיק שהוא רלוונטי ויקדם אותו גם בצורה אורגנית. אמנם קידום ממומן לא יכול להשפיע באופן ישיר על קידום אורגני אך באופן עקיף השימוש במערכות פרסום כדי לגרום לקוראים חדשים להגיע לאתר עוזר לקדם את האתר בצורה אורגנית.
לסיכום
בנוסף לטיפים שקראתם כאן בקשר להגברת תנועה האורגנית באתר שלכם, הטיפ הכי חשוב עבורכם הוא פשוט להפוך את האתר שלכם למקסימום רלוונטי עבור הגולשים שלכם – ככה גוגל יזהה את הערך של האתר שלכם במהלך הסריקה וידרג אותו בהתאם.
הקידום האורגני לאתר שלכם לא יזנק ביום ויכול לקחת זמן עד שתראו תוצאות ולכן חשוב מאוד להשקיע ולהתמיד כי מדובר בתהליך שלוקח כמה חודשים לפחות.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Amazon Web Service, GCP, DigitalOcean ועוד.