כיום ישנם 4 מיליארד משתמשי אינטרנט ברחבי העולם – ומספר זה עולה בכל שנייה.
בימים אלה האינטרנט משמש אותנו כמעט לכל דבר – תקשורת, למידה, בידור, קניות – רוב הדברים שאנו צורכים מדי יום.
אנשי שיווק תמיד פנו למקום בו הם יכולים להתחבר עם אנשים כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם – והאינטרנט הוא בדיוק המקום לעשות את זה.
אז איך שיווק באינטרנט יכול לעזור לעסק שלך לצמוח, ולהגדיל את מכירותיו והכנסותיו?
המשך לקרוא את המדריך 'שיווק באינטרנט לעסקים' כדי לגלות.
במדריך זה תכיר את הערוצים השונים של שיווק באינטרנט לעסקים, ותלמד איך להתחיל להשתמש בהם כדי להשיג הצלחה עסקית.
אם אתה מעוניין בנושא מסוים, אל תהסס לקפוץ קדימה:
מוכן להתחיל שיווק באינטרנט?
נשמח לעזור לך. השאר פרטים וקבל ייעוץ והצעת מחיר בחינם.
שיווק באינטרנט לעסקים
שיווק באינטרנט לעסקים (מכונה גם שיווק מקוון, שיווק דיגיטלי) הוא מונח המתאר פעילויות שיווק המתקיימות באופן מקוון.
שיווק באינטרנט מקיף מגוון רחב של אסטרטגיות וטקטיקות, כמו שיווק ברשתות חברתיות, שיווק תוכן, תשלום לפי קליק ואופטימיזציה למנועי חיפוש.
אמנם המטרה הברורה של שיווק באינטרנט היא למכור סחורות, שירותים או פרסום דרך האינטרנט, אך זו אינה המטרה היחידה שיש לעסק המשתמש בשיווק באינטרנט.
חברה עשויה להיות משווקת באינטרנט בכדי להעביר מסר על עצמה (בניית המותג שלה) או לביצוע מחקר.
שיווק באינטרנט זאת דרך יעילה מאוד לזהות שוק יעד או לגלות את הצרכים של פלח השיווק.
גם אם אין לך שמץ של מושג לגבי שיווק באינטרנט לעסקים, אתה עדיין יכול ללמוד המון דברים חדשים מהדוגמאות הבאות.
כל אחד מהערוצים האלה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שונות ומגוונות.
בנוסף, ערוצים אלה של שיווק באינטרנט משלימים זה את זה ולעתים קרובות הם משמשים יחד.
בוא נחקור את הערוצים השונים של שיווק באינטרנט לעסקים כדי להבין כיצד הם עובדים בנפרד וביחד.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
כשמדברים על SEO, מתייחסים לשיטות בהן נעשה שימוש כדי להשיג דירוג גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש האורגניות (תוצאות טבעיות – ללא תשלום).
נניח ואתה רוצה שהאתר של המסעדה הכשרה שלך יופיע בראש תוצאות החיפוש של גוגל בכל פעם שמישהו יחפש "מסעדה כשרה בתל אביב".
ובכן, התהליך בו אתה משתמש בכדי לגרום לזה לקרות הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) או בצמד המילים המוכר לנו – קידום אתרים.
ראוי לציין, היום כשאנחנו מדברים על קידום אתרים במנועי חיפוש, אנו כמעט תמיד מתייחסים לגוגל (אלא אם כן אתה גר בסין ומשתמש במנוע החיפוש Baidu).
למה?
מכיוון שגוגל הוא ללא ספק מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם שאוכל נתח שוק אדיר של כ 82.53%.
אז איך SEO עובד?
מנועי חיפוש משתמשים במשהו שנקרא "רובוט סריקה" כדי לסרוק את האינטרנט ולבנות אינדקס של התוכן הזמין באינטרנט.
ואז, בכל פעם שמישהו יחפש מילת מפתח, מנוע החיפוש ינסה לספק את התוצאות השימושיות והרלוונטיות ביותר.
ישנם שני צדדים ל SEO – על הדף ומחוץ לדף.
מה זה SEO על הדף?
SEO על הדף, זה כאשר אתה מבצע אופטימיזציה לאתר או לתוכן שלך על מנת לקבל דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש עבור מילות מפתח או ביטויים ממוקדים.
דוגמאות ל- SEO על הדף כוללות:
- הגדלת מהירות האתר שלך
- עיצוב רספונסיבי המותאם למובייל
- מילות מפתח ממוקדות
- מבנה תוכן עם תגי כותרות
- קישורים פנימיים לדפים אחרים באתר שלך
- קישורים יוצאים לאתרים רלוונטים אחרים
SEO קשור בהדיקות לשיווק תוכן – אנו נחקור זאת יותר בהמשך.
מה זה SEO מחוץ לדף?
SEO מחוץ לדף, מתייחס לשיטות בהם אתה מבצע אופטימיזציה לאתר או לתוכן שלך כך שיופיעו גבוה יותר בתוצאות החיפוש באמצעות שיטות מחוץ לאתר או לתוכן שלך.
שיטות אלה כוללות איתותים חיצוניים, לדוגמה אזכורים שונים של המותג שלך במדיה החברתית.
יחד עם זאת, החלק הגדול והמשפיע ביותר של SEO מחוץ לדף הוא בסיס חזק של קישורים נכנסים. כאשר אתרים אחרים מקשרים לאתר או לתוכן שלך.
הנימוק מאחורי כוחם של הקישורים הנכנסים הוא פשוט, אם הרבה אתרים מקשרים לאתר שלך, גוגל תניח שיש לך תוכן חשוב ורלוונטי.
מנועי חיפוש לוקחים בחשבון גם את סמכות האתר המקשר אליך.
לדוגמה, קישור אחד מאתר סמכותי כמו הניו יורק טיימס יהיה יעיל יותר ממאה קישורים מאתרים לא ידועים.
דרך נהדרת לייצר קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים היא לייצר תוכן איכותי שאנשים אחרים ירצו לשתף.
לחלופין, אתה יכול ליצור תוכן ייעודי לאתר אחר – זה נקרא "פרסום אורחים".
פרסום בתשלום
פרסום בתשלום הוא סוג של שיווק באינטרנט לעסקים, בו מפרסמים משלמים כדי להציג את המודעות שלהם במנועי חיפוש ובפלטפורמות מקוונות אחרות, כמו פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין ואינסטגרם.
פרסום בתשלום לעתים קרובות מכונה "תשלום לקליק" או "PPC" – פירוש הדבר שמפרסמים ישלמו עמלה בכל פעם שמשתמש לוחץ על אחת המודעות שלהם.
כיום יש יותר פרסום בתשלום מאשר PPC.
פלטפורמות רבות כיום גובות כסף מהמפרסמים בדרכים שונות ובהתאם ליעדי השיווק שלהם, כגון:
- עלות לאלף הופעות (CPM) – פירוש הדבר שתחויב בכל פעם שמודעתך נצפתה 1,000 פעמים.
- עלות לצפייה (CPV) – פירוש הדבר שתחויב בגין כל צפייה שהסרטון שלך זוכה לה.
- עלות לפעולה (CPA) – פירוש הדבר שתחויב בכל פעם שמשתמש מבצע פעולה ספציפית או הופך ללקוח.
שתי פלטפורמות הפרסום הדיגיטליות הגדולות ביותר הן גוגל ופייסבוק, אשר חולקות ביניהן את מרבית ההכנסות ממודעות ברשת.
בואו נסתכל במהירות על כל אחת מהם.
פרסום בתשלום בגוגל
כדי לפרסם בגוגל עליך להציע הצעת מחיר על מילות המפתח שעבורם ברצונך להציג את המודעות שלך.
לדוגמה, בעת שימוש ב- Google Ads, אתה יכול להציע מחיר להצגת המודעה שלך עבור מילות המפתח "פרסום ממומן בגוגל".
לאחר מכן, אם תזכה במכרז, בכל פעם שמישהו יחפש "פרסום ממומן בגוגל" הוא יראה את המודעה שלך בתוצאות החיפוש.
פרסום בתשלום במנועי חיפוש כמו גוגל מכונה לעתים קרובות "שיווק במנועי חיפוש" או "SEM".
אחד היתרונות העיקריים של SEM הוא שלמחפשים בדרך כלל יש כוונת קנייה גבוהה.
חשוב על זה, אם מישהו מחפש "פרסום ממומן בגוגל", סביר להניח שהוא מעוניין בשירות כזה!
פרסום בתשלום בפייסבוק
פייסבוק מאפשרת לך להציג את המודעות שלך בפני קהל יעד ממוקד.
אתה יכול להגדיר את קהל היעד שלך לפי דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגויות, ועוד מגוון פילטרים נוספים.
אתה יכול להעמיק ולהגדיר את הלקוחות המושלמים שלך, ואז להשתמש במודעות פייסבוק כדי להגיע אליהם.
יש גם משהו שנקרא "מיקוד מחדש" (המכונה גם שיווק מחדש).
אם אתה כמו רוב האנשים, כנראה הרגשת יותר מפעם אחת שעוקבים אחריך ברשת על ידי מודעות. אולי בדקת על איזה מוצר ואז בכל מקום שנכנסת אליו ברשת ראית מודעות המקדמות את המוצר הזה.
להלן תרשים הזרימה של שיווק מחדש בפעולה:
כן, שיווק באינטרנט לעסקים כולל גם תכונות מעקב מתקדמות במיוחד.
לאחר פרסום מודעה, תוכל לעקוב אחר כל צפייה, תגובה, לחיצה והמרה שהיא מקבלת.
שיווק ברשתות חברתיות (SMM)
שיווק ברשתות חברתיות הינו ערוץ נוסף של שיווק באינטרנט לעסקים, בו המטרה היא של השגת תשומת לב ומכירות באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר.
ניתן לחלק את השיווק במדיה החברתית לשני מחנות: אורגני (בחינם) או בתשלום.
שיווק אורגני ברשתות חברתיות
שיווק אורגני במדיה חברתית מתמקד בבניית קהילה והעמקת מערכות יחסים עם לקוחות (קיימים ופוטנציאליים) בכדי לעורר עניין ונאמנות מצדם.
ישנן אין ספור דרכים לעשות זאת – בואו נסתכל על כמה.
ראשית, אתה יכול למקם את המותג שלך בנישה שלך. דרך קלה לעשות זאת היא לעורר עניין אצל אנשים אחרים ולתרום תובנות יקרות ערך לשיחות.
דרך נוספת לטפח נאמנות היא להוכיח בעקביות כמה אתה מעריך את הלקוחות ואת הקהילה שלך.
תשובה מיידית לשאלות של לקוחות במדיה החברתית מציגה את האותנטיות של המותג שלך ותעודד אנשים אחרים לסמוך על המוצרים והשירותים שלך.
כמו כן, שיווק ברשתות חברתיות קשור בהדיקות לשיווק תוכן (עליו נסקור בהמשך).
הסיבה לכך היא שפלטפורמות המדיה החברתית הן המקום המושלם לקדם תוכן חשוב לקהילה ולנישה שלך.
שיווק בתשלום ברשתות חברתיות
ישנן דרכים רבות להשתמש בשיווק בתשלום במדיה חברתית כדי לקדם את העסק שלך, ולכל פלטפורמה יש חבילת אפשרויות משלה כדי לקדם מכירות בתשלום.
לדוגמה פייסבוק, אתה יכול לשלם כדי לקדם את הפוסטים האורגניים הקיימים שלך או ליצור מודעות פייסבוק ייעודיות המותאמות למטרות השיווק שלך.
מרבית מהשיווק בתשלום במדיה החברתית מכונה גם "תשלום לקליק" (אותו סיקרנו בסעיף הקודם).
למידע נוסף, עיין כיצד ליצור תוכנית שיווק מנצחת במדיה חברתית.
שיווק תוכן
שיווק תוכן הוא תהליך של יצירה, הפצה וקידום של חומרים רלוונטים בצורה אסטרטגית שנועדה למשוך, לעורר תשומת לב ולהפוך את קהל היעד שלך ללקוחות. זהו החלק האומנותי של שיווק באינטרנט.
ישנן דרכים רבות בהן עסקים משתמשים בשיווק תוכן כדי לעשות זאת, כגון:
- פוסטים של בלוג
- סרטונים (המשותפים לרוב לפלטפורמות של מדיה חברתית כמו פייסבוק ויוטיוב)
- דוחות ומחקרים שקשורים לענף ולנישה שלך
- ספרים אלקטרוניים
- סמינרים מקוונים
- פודקאסטים
- מיילים
מאמר זה שאתה קורא הוא שיווק תוכן!
שיווק תוכן עובד בצמוד לערוצים רבים של שיווק באינטרנט לעסקים – במיוחד שיווק ברשתות חברתיות ו- SEO.
כפי שהבנו קודם, המדיה החברתית היא אחד הערוצים העיקריים המשמשים להפצה וקידום תוכן.
כעת, נסקור מקרוב את הקשר של שיווק תוכן עם SEO.
תוכן מותאם למנועי חיפוש זאת אחת הדרכים הטובות ביותר להעלות את המותג שלך בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.
לדוגמה, לאחרונה כתבנו פוסט בבלוג שכותרתו, "טעויות נפוצות בעיצוב אתר מחדש – ואיך להימנע מהן", והשתמשנו בשיטות עבודה לקידום אתרים כדי לייעל אותו למילות המפתח "עיצוב אתר מחדש".
כעת, בכל פעם שמישהו מחפש את מילות המפתח האלו בגוגל, המאמר שלנו מופיע בתוצאה השניה:
באופן אידיאלי, רוב האנשים המחפשים "עיצוב אתר מחדש" ילחצו על המאמר שלנו ויקבלו ממנו ערך רב.
לאחר מכן, הם עשויים לחקור כמה מהתכנים האחרים שיש ל- adwebe להציע.
אפשר לקוות שחלק גדול מאותם המבקרים יירשם גם לרשימת התפוצה שלנו בדוא"ל כדי לשמוע על תוכן חדש ואיכותי.
It's a win-win situation.
הקוראים שלנו מקבלים תוכן חינמי מדהים שיעזור להם להתחיל להקים את העסק שלהם, ואנחנו צריכים להיות הפלטפורמה שעוזרת להם בתהליך הזה של שיווק באינטרנט ופרסום דיגיטלי.
התורה של שיווק תוכן מבוססת כולה על לתת לפני שאתה מקבל.
שיווק בדוא"ל
שיווק בדוא"ל הוא גם ערוץ פופולרי של שיווק באינטרנט, הפועל במטרה להשיג לקוחות חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים.
למרות ששיווק בדוא"ל אולי לא נראה כמו הצורה הזוהרת ביותר של שיווק באינטרנט לעסקים, אל תזלזל בכוח הגלום בו.
לשיווק בדוא"ל יש החזר השקעה דמיוני של 3,800% .
כן, קראת טוב! עם שיווק נכון בדוא"ל תוכל לייצר 38 שקל על כל שקל שתשקיע.
זה החזר השקעה גבוה בהרבה מאשר בערוצים אחרים של שיווק באינטרנט, כמו שיווק ברשתות חברתיות או פרסום בתשלום.
אז איך שיווק בדוא"ל עובד?
ובכן, לפני שתוכל להתחיל בשיווק בדוא"ל, עליך קודם להשיג כמה כתובות דוא"ל!
שיווק בדוא"ל כמעט תמיד עובד בשותפות עם ערוצים אחרים של שיווק באינטרנט בעסקים, כמו שיווק ברשתות חברתיות ושיווק תוכן.
קמפיינים שיווקיים בדוא"ל יתחילו לעתים קרובות עם משהו שנקרא "מגנט מוביל".
האמת? זו פשוט דרך מאוד מפוארת להגיד "פיתיון".
הפיתיון הוא בדרך כלל קופון הנחה או פריט תוכן רצוי במיוחד, כמו ספר אלקטרוני.
לדוגמה, RENUAR מציעה למבקרים 30 שקל מתנה על הרכישה הראשונה שלהם אם הם נרשמים:
עכשיו, פה מתחיל הכיף.
לאחר לכידת כתובות דוא"ל, תוכל להתחיל לטפח את מנויי הדואר האלקטרוני שלך עם תוכן שימושי, מתנות, הנחות, גישה מוקדמת למוצרים חדשים ועוד.
אתה יכול גם להגדיל את המכירות באמצעות פילוח דוא"ל.
פילוח דוא"ל זה כאשר אתה יוצר קבוצות מנויים נפרדות (המכונות "פלחים") על סמך העדפותיהם האישיות ולפי איזה שלב נמצא כל מנוי במסע הקונה.
לאחר מכן, תוכל ליצור מסעות פרסום דוא"ל אוטומטיים עבור כל פלח, לדוגמה:
- ברוכים הבאים למנויים חדשים
- מעקב אחר עגלות נטושות
- מעקב עם לקוחות חדשים למכירות חוזרות
- בקשות מלקוחות מרוצים להשאיר ביקורת
- ליצור קשר מחדש עם מנויים לא פעילים
- לאסוף משוב חשוב מלקוחות קיימים
- ועוד!
שיווק שותפים
שיווק שותפים זה בעצם הסדר שיווקי שלפיו חברה שפועלת באינטרנט, משלמת עמלה לאתר חיצוני (או לאדם פרטי) עבור תנועה או מכירות שנוצרו מהפניותיו.
זה מאפשר לאנשי שיווק באינטרנט להרוויח כסף בקידום מוצרים או שירותים של עסק אחר.
שיווק שותפים זאת אחת הדרכים הפופולריות ביותר בה אנשים מרוויחים כסף דרך האינטרנט, ועבור חלקם זו פשוט עוד הכנסה פסיבית שלא מצריכה תחזוקה והשקעה מתמדת.
זה נשמע די פשוט אבל האמת היא שכדי להצליח עם שיווק שותפים צריך קצת יותר מזה.
בואו נראה דוגמה.
אתר האחסון המומלץ ביותר בעולם – SiteGround (מומלץ רשמית על ידי וורדפרס ורבים טובים אחרים), מקיימים תוכנית שיווק שותפים פופולרית המאפשרת למשפיעים ומשווקי אינטרנט להרוויח כסף באמצעות קידום השירותים שלהם.
הבלוג הפופולרי – Smart Blogger, מקדם את קישור השותפים של SiteGround במאמרים שלהם.
בכל פעם שאחד מהקוראים שלהם לוחץ על הקישור ונרשם, SiteGround נותנים ל- Smart Blogger חלק מהעוגה (עמלת תיווך).
מגניב נכון?
כמובן ששיווק שותפים שזור יחד עם ערוצים שונים של שיווק באינטרנט לעסקים, ביניהם שיווק ברשתות חברתיות, שיווק תוכן ושיווק משפיעים. הסיבה לכך היא שרוב קישורי השותפים מקודמים בתוכן או במדיה החברתית.
לסיכום
יותר ויותר אנשים מבלים זמן רב מהיום שלהם ברשת, וכדי להגיע אליהם, כל מה שאתה צריך זה חיבור לאינטרנט וסמארטפון או מחשב נייד.
בניגוד לפרסום המסורתי, שיווק באינטרנט לעסקים ניתן לעשות בחינם בערוצים רבים – כמו שיווק ברשתות חברתיות, שיווק תוכן או SEO.
זה אפילו לא עולה כסף ללמוד שיווק באינטרנט, עם אינספור מקורות זמינים ברשת בחינם.
זכרו כי ישנם ערוצים שונים של שיווק באינטרנט לעסקים :
- אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
- פרסום בתשלום (SEM, PPC)
- שיווק ברשתות חברתיות
- שיווק תוכן
- שיווק בדוא"ל
- שיווק שותפים
בנוסף, כל הערוצים של שיווק באינטרנט לעסקים פועלים בדרך כלל בצורה הטובה ביותר כאשר משתמשים בהם לצד אחרים.
באיזה ערוץ של שיווק באינטרנט אתם רוצים להתחיל להשתמש ולמה? ספרו לנו למטה בתגובות!