אפיון אתרים
אפיון הוא השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך. ליבו של כל פרויקט טכנולוגי. במהלכו אנחנו אוספים את כל המידע החיוני להקמת האתר ובונים אסטרטגיות לבניית חווית משתמש מעולה.
אפיון אתרים הוא הצהרה תמציתית של מטרות הפרויקט, הנועד לספק הכוונה לצוות התכנון והפיתוח עבור כל מה שבא לאחר מכן.
שלב האפיון עוזר לנו ללמוד יותר על העסק, על המוצר, על קהל היעד שלו ועל הדברים שהוא מחפש ומצפה למצוא באתר שלכם.
צריכים אפיון אתר לעסק?
נשמח לעזור לכם עם אפיון אתר מפורט. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
למה אפיון אתרים חשוב?
כאשר מדברים על יצירת אתר אינטרנט חדש, קל מאוד לקפוץ לשלבי העיצוב והפיתוח מבלי לחשוב על מטרות האתר ועל הדברים שהוא צריך להשיג.
לא רק שזה עושה את בניית האתר קשה יותר עבור המפתחים, האתר יכול לצאת לא בדיוק כמו שדמיינת. כשיוצרים מסמך אפיון אתרים מפורט זה חוסך המון זמן וחוסך עלויות בשורה התחתונה.
כשאתה שקוע באתגרים היומיומיים של בניית האתר, יכול להיות מאוד קל לאבד את סדר העדיפויות, לשכוח למה אתה בכלל בונה אותו, או האם הדברים שאתה מפתח באמת תומכים במטרות הכוללות של הפרויקט.
מסמך אפיון אתרים הכתוב היטב הוא כלי יומי רב עוצמה כדי לשפוט את היעילות של מאמץ הפיתוח. הוא נותן לנו את הכלים למדוד התקדמות, לשפוט תועלת של רעיונות חדשים שעולים ולשמור על צוות הפיתוח ממוקד במטרות אשר מוצבות לפניו.
הנחיות לכתיבת אפיון בצורה נכונה
הגדרנו כמה אלמנטים מרכזיים לאפיון אתרים, כדי שתוכלו להתחיל לכתוב מסמך אפיון אתר עבור האתר החדש שלכם.
ספר לנו על עצמך
בכל פעם שאנחנו מתחילים פרויקט חדש, אנחנו תמיד מתחילים קודם בלמידת החברה. על ידי הכרת החברה שלך, המעצבים שלנו יכולים ליצור עיצוב מושלם אשר משקף במדויק את החברה שלך ואת הערכים שלה. כשאנחנו נותנים הצצה לתוך שגרת היום שלך, זה מאפשר למפתחי האתר שלנו להציע תכונות חדשניות שיוכלו לשפר את העסק שלך.
- אילו שירותים / מוצרים אתה מספק?
- ערכי החברה שלך
- איכויות בולטות / נקודות מפתח למכירה
- כיצד הצוות שלך ישתמש באתר?
קהל היעד שלך
אם יש תכונות ספציפיות שמאפיינות את הקהל שלך, כדאי לדעת את זה מההתחלה. פרטים כמו גיל, מין, הרגלי קניה וכן הלאה יכולים לעזור לנו להציע וליצור תכונות בתוך האתר החדש שלך, כאלו הממוקדות ישירות לקהל שלך. שינויים קטנים ועדינים יכולים לעשות את ההבדל עבור קהל היעד בין לאהוב את האתר שלך או לבחור מתחרה במקום.
- גיל, מין, מיקום גאוגרפי של קהל היעד שלך
- מידע על הרגלי הקניה של הקהל שלך
- כל מידע על הרגלי גלישה ידועים או דפוסי התנהגות
- מה תרצה שהקהל יעשה כשהוא מבקר באתר שלך?
עיצוב
צוות העיצוב שלנו מתמחה ביצירת עיצובים מקצועיים בהתאמה אישית לכל חברה, אז גם אם אין לך עיצוב מדויק בראש – אל תדאג. לפני שנתחיל בפיתוח האתר החדש שלך, כדאי להעיף מבט באתרי האינטרנט של המתחרים שלך ולעשות רשימה של כל היבטי העיצוב והתכונות שאהבת ולא אהבת בהם.
- אתרים שאתה אוהב במיוחד
- אתרים שאתה פחות אוהב
- המיתוג הקיים שלך – לוגו, צבעים וכדומה
תכונות & פיתוח
אמנם הרבה פלטפורמות אתר ומערכות ניהול (לדוגמה WordPress) מגיעות עם תכונות רבות כלולות כברירת מחדל, הרבה תכונות יצטרכו להיבנות על ידי הצוות שלנו. כדי שיהיה ברור מה אתה צריך מהאתר החדש שלך, אנו מציעים לשלוח רשימה מפורטת של התכונות הרצויות. כך המפתחים שלנו יוכלו ליידע אותך מה זמין כברירת מחדל ומה צריך להיבנות בהתאמה אישית.
- רשימה מלאה של התכונות הרצויות
- הסבר ברור לגבי האופן שבו תרצה שכל תכונה תפעל
- דוגמאות של תכונות שראית באתרים אחרים
- כמות הדפים שהאתר צריך להכיל
מטרות
לא משנה מה אנחנו עושים בחיים, חשוב להיות ברורים בנוגע לדברים שאנחנו רוצים להשיג. אחרת, לעולם לא נדע מתי הגענו למטרה מסוימת. כך זה עובד גם לגבי האתר שלך. לפני שנתחיל לכתוב מסמך אפיון אתרים, נלמד כמה שיותר על המטרות והחזון של העסק, הם אלו שיוצגו באתר בשלב הסופי.
על ידי הכרת היעדים העיקריים עבור האתר, נוכל להבין את התכונות הדרושות לך על מנת להשיג את מטרתך. כמו כן נוכל להציע ולספק דרכים נרחבות למעקב אחר הנתונים שלך ולניתוחם כדי לראות אם ביצועי האתר עומדים ביעדים שלך.
- מהי המשימה של הארגון / עסק שלך?
- כיצד יצירת אתר אינטרנט תומכת במשימה שלך?
- מה הם שלושת היעדים החשובים ביותר עבור האתר?
- מהי הצלחת האתר בעינייך?
- כיצד תרצה לתחזק את האתר?
תקציב & לוח זמנים
למרות שלקוחות מסוימים זהירים בעת אספקת תקציב, מומלץ מאוד לשלוח תקציב משוער ולוח זמנים יחד עם המסמך של אפיון אתרים. מתן תקציב ולוח זמנים משוער יאפשר לצוות המכירות שלנו להרכיב תוכנית מציאותית שתתאים לאפיון אתר שלך, תוך שמירה על התקציב שלך ועל דרישות הזמנים.
- תאריכים שבהם תרצה שגרסה ראשונית וגרסה סופית יהיו מוכנות
- תקציב משוער לפרויקט
- אילו תכונות הן עדיפות יותר מאחרות
מסמך אפיון אתרים מעלה שאלות גדולות, והנושאים החשובים האלו לפעמים נדחקים לפינה כאשר יש לחץ להתחיל עם שלבי העיצוב ופיתוח הפרויקט.
יחד עם זאת, חשוב לאסוף תשובות מעמיקות לכל השאלות האלו כדי להגיע למוצר איכותי כמו שכל לקוח רוצה ומצפה.
קבל ייעוץ חינם עוד היום
אפיון נכון מונע הפתעות וחוסך עלויות
האפיונים הכי טובים הם קצרים מאוד וקולעים למטרה. אפיון אתר סופי צריך להכיל את הצהרת המטרות משלב התכנון ועד למוצר מוגמר.
מסמך אפיון אתרים אשר נכתב בצורה יעילה ונכונה, הוא כזה המיישר קו עם הלקוח ומאפשר למעצבים ולמפתחים להתקדם בפרויקט תוך הימנעות מהפתעות לאורך הדרך. הוא צריך לתת הערכה מדויקת על משך זמן הפרויקט, וכן מועד סיום משוער.
אפיון מפורט עוזר לשלוט על היקף העבודה ומונע עלויות מיותרות במהלך הפיתוח. חשוב לקחת את הדברים האלה בחשבון כשבונים בסיס חזק לפרויקט.
מוכנים להתחיל בעבודה על האתר החדש שלכם? צרו קשר עם הצוות שלנו ונשמח לבדוק את מסמך האפיון שלכם, לתת עצות והצעות, ולספק לכם הצעת מחיר ללא התחייבות.